Friday, November 21, 2008

laporan.berita

Bagan Serai, 21 Nov 2008 - Kawasan ni kan, mmg selalu sgt berlaku banjir tau.. di antara tempat yang kerap berlaku banjir daerah kerian ni ialah seperti di bawah :-

(i) Ayer Hitam, Pt 6, Jalan Taiping, Bt 40 - Punca banjir ialah apabila kapasiti kolam Bkt Merah (bkt merah laketown resort tu adalah dalam kawasan kolam bkt merah.. tp sedikit portion dalam kawasan takungan ni dibeli oleh MK Land + pulau org utan : org utan ni diangkut masuk ke dalam pulau tu.. bukan origin pun dari tpt tu..) berada di paras 28.50 kaki, air akan dialir keluar melaui alur limpah bagi keselamatan kolam tersebut. So, masa ni sume org marah sebb lepaskan air, dorg tak tau, kalo kite biarkan, satu daerah kerian leh ditenggelami air sebab kolam/empangan ni pecah..(simpanan air kolam ni= 75 juta MCM!!)

(ii) Sg Bogak dan Beriah - Puncanya apabila hujan lebat dihulu, air akan melimpah ke kawasan penempatan dan ladang dan apabila pintu air di Ampang Jajar ditutup akibat laut pasang.


hahahaha... macam ulasan berita lak.. saje jek.. so, tau la sesikit prob kat sini.. tu belum cite masalah pengairan.. hari ni je dah ada 2 aduan pasal sistem saliran rosak.. total aduan dari mula kija (baru 5 hari) ada 5 aduan.. adeh.. rasa mcm pejabat biro aduan la pulak... tolonnn..


p/s : kak aishah/farihah/idaroyani-pass la n3 ni kat kak semah.. hahahahaha.. kitorg nk duit under projek RTB .. nk setelkan dua2 kes tu.. ala, tak banyak pun.. dalam20-30 juta je.. apa barang la juta2 tu kat BTB kan.. BTB main nyer million-billion...

Sekian, terima kasih... Daaaaa...

2 comments:

emi said...

berita disediakan oleh cik hareza..PJD JPS Kerian huhuhu

nurhareza said...

errr... kite buang yg words "PJD" tu leh x..?? kikikikiki...