Friday, June 8, 2012

Pengalaman dengan Shaklee : Part 1

~ Nak cerita pengalaman diri sendiri sebagai pengguna Shaklee (on dan off) sejak tahun 2007) ~


 pertama kali saya mula makan supplement Shaklee, adalah untuk melancarkan sistem pelawasan saya (saya memang ada masalah untuk membuang air besar, sebab tu sebelum ni ambil Teh Orang Kampung, boleh kururs sekali).. masa tu Emi (agen Shaklee) cadangkan ambil Herb-Lax.. 

Tekstur : bila makan, ada rasa herba, rasa daun inai pun ada.. Emi bagitau memang salah satu bahan dalam ni adalah inai.. yerkkk, memang kembang tekak nak telan
Kesan : superb!!!! selesa betul bila membuang.. katanya menyah-toksin (detox) juga.. itu tak tau, yang pasti perut rasa ringan je lepas makan.. kesannya, makan malam, esok pagi jam 4-5 pagi akan rasa nak ke tandas.. pernah beli sebotol je masa tahun 2007..
Harga  : dalam RM 50 je kot.. tapi boleh tahan 3 bulan la juga.. saya makan bukan ikut arahan sangat pun sebab Emi selalu kata, ni adalah supplement, bukan ubat.. tapi, itu pun dah berkesan sangat kat saya..


ni Emi bagi free kat saya.. saya pun tak ingat kenapa dia bagi saya benda ni.. sebab saya kata nak kulit cantik kot.. bagus sebab non-GMO (saya pun tak tau GMO tu apa.. orang kata bagus minum soya yang tak ada GMO ni, saya pun ikut lah)

Tekstur : tak sedap!! saya bancuh macam tu je, tak campur apa-apa.. ada orang dia campur dengan fresh milk perisa strawberi/coklat
Kesan : boleh la.. masa tu nak bertunang/kawen.. rasa juga la muka tu cerah sikit, tak ada jerawat
Harga : dalam RM 100++ kot.. saya minum tak habis pun.. siap expired lagi, dalam tong tu ada 1/3 lagi.. memang rugi.. sekarang tak rasa nak beli pun sebab rasa dia memang tak boleh diterima tekak!!!



saya suka supplement ni!!! memang berkesan.. tak sampai satu botol, saya dah tak ada jerawat.. parut pun makin hilang.. tak perlu nak beli SKII (tak mampu) pun.. suka sangat-sangat!!!

Tekstur : tak ada rasa apa pun.. tapi katanya, kalau terpecah dalam mulut, pelik juga rasanya.. 
Kesan : superb!!!  saya makan masa nak kawen, pastu stop bila dah habis sebotol.. sepanjang mengandung, dan lepas bersalin memang tak ada jerawat pun kat muka.. kalau ada pun, yang kecil-kecil je itupun sebab tak cuci mekap sebelum tido.. sekarang ni dah mula naik semula jerawat, saya dah start makan semula sejak tahun lepas.. so, total saya dah pernah beli 2 botol
Harga : RM150 kot.. tapi, boleh tahan 4 bulan sebab sebotol ada 120 kapsul, sehari makan sebiji je



 ini botol kedua saya beli.. boleh lah.. nak kata berkesan sagat tu, tengok lah pada 'hasil'  masa membuang air besar.. Lecithin ni menghalang lemak-lemak dari makanan melekat kat sistem usus/perut kita.. so, lemak-lemak lama tu memang tak boleh buat apa lah kan..

Tekstur : sama macam Vit E.. tak ada rasa apa.. 
Kesan : tak boleh nak cakap banyak.. sebab kesan dia kita tak nampak sangat.. tapi, saya percaya kat produk ni untuk menghalang dari lemak-lemak baru bergabung dengan lemak-lemak lama dalam bbadan saya tu.. sehari makan 6 biji.. 3 biji lepas lunch, 3 biji lepas dinner
Harga : dalam RM70 kot.. saya lupa lah harga sebenar.. maybe boleh tanya pada agen Shaklee..



ini adalah pengalaman sebenar saya.. saya bukan pakar, keberkesanan mungkin dipengaruhi oleh faktor diri seseorang dan ke-konsitenan untuk makan semua supplement ni.. kalau buat betul-betul, satu hari jumlah yang saya kena makan termasuk Set BF (akan diceritakan pada next entry)  adalah 25 biji!!!banyak giler!!!

No comments: