Saturday, October 13, 2012

life as a student

Life as a student so far so good atau lebih tepat lagi better! Being a Structure A student in UNITEN (im doing resarch, full time) membuatkan hidup saya tenang dan santai. Hasya memahami yang ibunya tak perlu ke tempat kerja, membuat rengekan tak nak ke school setiap pagi. Sepanjang 2 minggu ini, hanya 2 hari saja dia ke sana. Selebihnya, duduk di rumah atau ikut saya membuat urusan di luar, di mana 90% adalah bersifat peribadi, dan bukannya melibatkan pengajian. 

Saya membuat jadual sendiri iaitu Isnin dan Jumaat adalah masa untuk mengemas rumah like vacuum, mop lantai, iron baju kerja Emi, pergi shopping barang dapur, pergi spa, facial dan etc. yang membuatkan hati saya lapang dan tenag. Selasa hingga Khamis adalah masa untk fokus terhadap tajuk research dan Sabtu Ahad masa untuk bersama Emi dan jalan-jalan. No more kerja rumah sampai tak ada masa nak buat bf, nak nonton movie yang Emi download tu. Satu lagi, saya kena start mengajar anak kexil saya mengenal A,B,C dan Alif, Ba,Ta juga potty train sebab saua target at least untuk buang air besar by hujung tahun si kecil dah boleh lakukan di dalam toilet. 

Oh, saya juga sudah sempat nak pakai krim muka pada waktu malam, losyen di seluruh badan sebelum tidur. Kalau tak, memang tak pernah buat sebab dah terlelap dulu depan tv, bila dah naik katil memang tak kuasa nak buat apa-apa. Kadang-kadang dan agak selalu muka pun tak sempat nak cuci. 

Kena hargai ini semua sebab saya yakin dalam 2 minggu lagi saya akan jadi butung hantu untuk siapkan proposal yang saya target akan bentang depan examiner dalam tepoh 3 bulan lagi, serentak dengan nak hantar report kepada IEM.

No comments: