Sunday, October 14, 2012

ibu kejam

Hasya baru tidur. Itupun sebab menangis. Menangis sebab kena letak kat balkoni sorang-sorang. Sebab tak nak dengar kata. Puncanya, dah malam macam ni nak ajak ibu dia main belon dari buih sabun tu. Nampak macam saya yang kejam tapi kalau Hasya ada kat rumah, saya kena layan dia sorang. Tak boleh baring, tak boleh tidur kalau dia tak tidur. Time dia todur, saya kena buat kerja rumah yang lain dan saya ada perasaan penat juga. Memanglah sorang ni je anak tapi tak akan sebab anak, 100% masa dan tenaga kita nak diserahkan kat dia sorang. Dia kena belajar untuk faham yang saya juga perlu berehat. Saya juga dah tak larat nak marah atau cakap berjela sama ada dengan cara lembut atau keras. Harap-harap dia serik nak lawan cakap walaupun saya tau episod ini akan berulan dalam sehari dua lagi.


2 comments:

ashra said...

Sob sob...sedih bukan sebab hasya..tapi luahan hati tu..hehe.samalah saya.mmg kalu duk umah ni,da tak terlayan...dgn kita penat,nak rehat jugak....

Tu kadang saya pun marah gak...kadang tak kene masa kan bebudaks ni..hehe

Nur Hareza said...

Syes kekdang tak tau nk buat apa dah.. Harap harap cepatlah umur dia 3 tahun.. Kut la org kata umur 2 tahun ni memang mencabarkan mak pak dorg