Friday, November 4, 2011

cara inner tak penyek kan muka

sekarang memang trend orang pakai inner kaler-kaler pastu match dengan shwal yg bermacam jenis dari segi kainnya, corak dan aksesori pada kain tersebut.. tapi saya, setakat ni dah pernah la beli inner sama ada inner pendek atau inner neck, yang mana beli kat Jusco ada, kat online pun ada, kat pasar malam pun ada.. tapiu semua mendukacitakan.. muka tetap nampak bulat sebab inner tu terpenyek je kat dahi.. dah tetas jahitan belakang, dah letak lilin kat muncung depan, still bila pakai, cakap sikit terpenyek la balik.. jadinya, kalau dah teringin nak pakai shwal belit-belit panaskan tengkuk, saya pakai yang jenis ada awning.. tapi, macam tak cantik, rasa macam muka orang umur 29 tahun sedangkan saya nak berwajah macam adik-adik kita kat luar tu.. ;)

dan rabu lepas saya jalan-jalan kat bazar di bawah bangunan Wisma Tani (setiap kali gaji keluar, memang ada lah bazar ni).. macam2 jual, ada Tupperware, ada make-up Mary Kay, ada jual nasi beriani, macam-macam jenis tart yang sedap-sedap, asam pelbagai warna dan rasa, baju sutera batik (siap boleh buat ansuran, bayar bulan-bulan RM50 je), kerongsang tak usah cakap lah, punyalah ramai yang jual dan tudung!!! ini sebenarnya klimaks cerita saya.. saya memberanikan diri membeli inner (RM5) dan tudung Syiria jenis cotton (RM10) sebab saya memang tak ada tudung warna hijau lagi.. dan bila balik je rumah, tetas jahitan belakang dan taraaaa.. bestnya lah tudung ni.. muncungnye jadi sangat... tapi bila bercakap, ada la turun sikit muncung tudung tu tapi, tak ada lah muka nampak tembam dan tembun sangat.. sekali, saya dapat satu idea tak nak bagi tudung tu terpenyek sebab yang saya perasan, yang buat jadi terpenyek sebab inner ngn rambut kita tu, dia jadi licin.. apa yang saya buat, saya pakai dulu cekup (RM5 je).. cekup ni beli kat Nilai 1, nipis je kainnya, so tak panas.. pastu baru pakai inner tadi dan hasilnya, MARVELOUS!!!! memang inner saya tak bergerak langsung.. jadi, lepas ni boleh la bergaya ala adik-adik kita tu kan..


 nampak tak inner tu 'muncung'?
masa ni tengah tunggu servis kereta, orang nak balik kg malam ni, pagi baru pergi servis

ye, saya suka cara pakai inner dan juga inner tu sekali.. bulan depan, nak borong inner banyak-banyak la kat budak tu

*** SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA ***

nota : 
yeaayyy sekali lagi.. baju raya saya dan si kecik dah siap dijahit oleh mak Belinda.. sorry  la Linda, baru bagi kain tu last week, tak sangka boleh siap hari ni.. baju ayah Hasya dah ada.. semestinya kaler Grey la juga..
tema kami pada Hari Raya Aidiladha adalah Grey.. ngengada kan ibu Hasya nak baju sedondon Raya Haji ni ;)

No comments: