Friday, December 31, 2010

selamat tinggal 2010

happy new year 2011.. kita masuk ke dekad yang baru
jom kita tengok apa pencapaian sepanjang dekad 2000-2010 ni :

2000 : pencapaian yg paling tinggi utk diri sendiri dalam akademik.. mula belajar di UTM, mula kenal alam remaja.. suka, duka berkongsi dengan rakan-rakan.. baru kejap tadi tengok gambar masa belajar, mak aiii.. cumut nye saya.. pipi tembam yg amat, penuh jerawat.. sungguh tak chumel.. patut la masa kt utm xde sapa yg nak ngorat saya.. kikikiki..

2005 : august.. saya konvo !!! sambung master tp sadis nya xhabis pun.. apa pun, thn ni tekad nak apply scholarship JPA.. nak sambung study + gaji penuh.. semangat nih..

2006 : merewang carik kija.. tp xdapat.. ogos 24th start lapor diri di JPS.. oh JPS.. kau lah di hati.. best nye pegang gaji sendirik

2007 : pemergian arwah tuk pada november akibat kemalangan jalan raya.. membuat saya nekad membuat satu keputusan.. (???)

2008 : november 16th, transfer from kl to perak (ini lah pengorbanan saya untuk mak dan keluarga terutama opah yang tersayang) .. meninggalkan segala kenangan pahit, manis di kuala lumpur.. meninggalkan cinta hati saya dengan harapan ini yang terbaik buat kami berdua

2009 : alhamdulillah.. april 18th saya bertunang dengan pilihan hati, august 1st melangsungkan pernikahan dan bermula alam rumahtangga jarak jauh yang tak pernah saya bayangkan akan dilalui kami berdua.. december positif saya pregnant 5 minggu.. kebahagiaan mencurah2..

2010 : beban kerja semakin banyak.. tangisan kerap kali dihambur kepada suami.. alhamdulillah suami seorang yang amat penyabar.. april, opah pula meninggalkan saya sekeluarga.. tak sempat nak menatap cicit nya yang sedang membesar dalam perut saya ni.. amat sedih.. august 20th, nur asyifa hasya lahir.. lengkap kehidupan saya sebagai wanita..

* kebanyakan nya august pencetus tarikh yang paling banyak peristiwa.. semoga impian sedekad akan datang akan dicapai..

impian sedekad akan datang (2011-2020) :

1. dapat hidup sebumbung dengan hubby tersayang
2. sambung master
3. beli rumah
4. langsaikan hutang kredit kad (ni wajib, patut masuk dalam list yang pertama)
5. naik pangkat ( kalau boleh biarlah yg hujungnya tu J*8.. kikikiki)
6. tambah anak
7. beli kereta baru
8. maintain berat below 60kg (hahahahaha.. ni pun ada ke?)

2 comments:

hailmi said...

aik,impian nak beli kete br?igtkan tak minat nak beli kete lain huhuhu..may all wishes come true..amin

Nur Hareza said...

minat tp tgu list yg sebelum tu tertunai dl ye..