Wednesday, January 11, 2012

jaga pemakanan kita

hari ini adalah hari "makanan tak berkhasiat"!! sebab? breakfast dengan air manis, lunch makan nasi, ayam goreng tanpa ada ulam/sayuran dan beli buah mangga letak asam!! biasanya makan pagi mesti dengan air suam, lunch kena ada sayuran dan tak ambil lauk bergoreng dan bila beli buah tak letak sebarang asam/kuah rojak pun.. dan disambung dengan Twisties sebagai kudapan.. kalau ini lah makanan kita sepanjang hari, memang cepat lah kita 'pergi' disebabkan penyakit kan.. memang lah kalau ajal dah sampai, tak boleh nak tepis tapi tak salah kita jaga pemakanan kita daripada menanggung sakit sebelum tibanya ajal..

update menu si tecik :

Breakfast : Mihun Goreng 3 Warna (masak bersama ikan bilis ditumbuk, sos tomato, puree bayam dan puree carrot.. jadi lah warna merah, hijau dan oren..hi3) dia tak nak makan!!!! saya baru perasan, kalau ada ikan bilis, memang selera dia lari.. lepas ni nak cuba letak daging ngn ayam la pula..

tu je sebab Emi dan Hasya balik Seremban, bawa Ayah Mertua pergi check-up.. so, Hasya makan kat sana je nanti.. mengantuk pula lepas makan ni.. jom Zzzzzzzz sekejap..

3 comments:

Aida said...

as salam reze..berjumpa kita kat sini..dh besar dh sicomel Reza tu ek..Baca posting Reza kat sini ..bangga betul rasa..sbb sangatlah rajin..untung anak Reza ni kan..masak hari2 untuk anak,variasi lagi... :)

Nur Hareza said...

Aida - ni aida mana? aida amalina ke aida yang tinggi lampai tu ek?
rajin sikit je, mommies lain lagi rajin tau

Aida said...

mariyana aida ni..hii...aida pun tak serajin tu..huu huu solute betul la kat Reza..tgk resepi2 pun simple aje..kalu letak gambo pun best jugak layan blog Reza ni