Wednesday, April 28, 2010

mati itu pasti

makin lama, makin jarang post n3 dlm blog ni.. banyak gak yg dah terjadi semenjak dua menjak ni.. 11.04.2010, opah dah pergi meninggalkan kami semua.. bila dikenang-kenang, salah satu sebb kenapa minta tukar ke perak ni, sbb nak jaga opah.. sejak kematian tuk pd november 2007, opah tinggal dgn mak, kadang2 bila rindukan kampung, opah akn tinggal sekejap di ulu kenas, dok ngn makcik.. sepanjang setahun setengah ni, seboleh2 nya mmg nk hepikan opah, belikan baju, jaga makan pakai, rasa puas ati sgt sbb ms tuk dulu xsempat nk dok sama2 sbb ms tu kija kt kl, balk pun sekali sekala.. sbb apa opah meninggal pun tak tau nak mula mcm mana, yg pasti opah mmg ada kencing manis (mmg tinggi giler, sbb xmo mkn ubat..).. so, tu adalah reason utama kut..
.
lepas tu, rs sunyi je.. kalo terjaga tengah mlm, mmg terbayang muka opah lepas dikafan kan.. berseri2 je.. sume org yg tgk, kata muka opah tengah tersenyum..
semoga roh opah dan tuk dicucuri rahmat-Nya.. ada gak sepupu yg nakal bertanya, agaknya tuk ngn opah dah jumpa ke ek? tetiba rs sayu bila terpikir hal mati ni.. tak tau mana lebih sayu, sama ada kita yg meninggalkan org kesayangan di dunia ni, atau org kesayangan meninggalkan kita.. sedih, pilu, terkilan, rs kehilangan tp tak tau mn yg lebih sedih, pilu..
.
nota: menangis bila menatap wajah hubby yg tengah tidur.. punca? sendiri pun tak pasti.. yg pasti, telah membuatkan hubby berasa konpius semalaman..

1 comment:

FaRiHaH^THaLHa said...

Reza,
Takziah atas pemergian opah yg tersayang.. semoga roh opah reza dicucuri rahmat..
p/s : jg kesihatan ibu dan bayi...